Komunikacja personelu medycznego z pacjentem

W społeczeństwie nadal funkcjonuje przekonanie, że choroba nowotworowa jest nieuleczalna. Przekazywania diagnozy i niepomyślnych informacji medycznych jest trudne i emocjonalnie kosztowne zarówno dla pacjenta, jak i personelu medycznego. Człowiek w obliczu choroby znajduje się w nowej sytuacji, doświadczając wielu skrajnych emocji — przede wszystkim lęku przed nieznanym i poczucia niepewności. Na lekarzach i personelu medycznym spoczywa ogromna odpowiedzialność przekazywania pacjentowi trudnych informacji i towarzyszenia mu w całym procesie leczenia. Właściwa komunikacja na każdym etapie jest jedną z podstaw efektywności terapii i ma ogromny wpływ na stan emocjonalny pacjenta oraz jego nastawienia do choroby.

Pacjent dobrze poinformowany to pacjent dobrze leczący się. Konkretna, rzeczowa, a także oparta na szacunku, zaufaniu, wzajemnym zrozumieniu i pełna empatii komunikacja z pacjentem jest kluczowa do skutecznego przeprowadzenia diagnostyki i całego procesu leczenia. Dlatego tak istotne dla personalu medycznego jest zdobycie wiedzy na temat mechanizmów zachowań pacjentów i ich potrzeb oraz opanowanie umiejętności skutecznej komunikacji z nimi. Rzetelna wiedza i praktyczne umiejętności wspierają personel medyczny w codziennej pracy, a także pomagają lepiej radzić sobie z własnymi emocjami i zapobiegają wypaleniu zawodowemu.

  • Postawy pacjentów wobec choroby i ich wpływ na przebieg leczenia
  • Korzyści płynące z „zarządzania” emocjami pacjenta w procesie leczenia oraz po jego zakończeniu
  • Protokół SPIKES – etapy przekazywania niepomyślnej informacji
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas przekazywania niepomyślnej informacji
  • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
  • Własna strefa komfortu emocjonalnego i zawodowego
  • Potrzeby pacjentów a potrzeby personelu medycznego
  • Wpływ prawidłowej komunikacji na efektywność i jakość pracy personelu medycznego
  • Trudna sztuka rozmowy — przegląd przydatnych sformułowań

    Dzieli cię tylko 5 kroków

    Jak działa serwis?

    Krok 1


    Wspólnie z Klientem ustalamy temat kursu wideo, który odpowie na indywidualne potrzeby.


    Krok 2


    Przygotowujemy spersonalizowany kurs zgodnie z ustaleniami i umieszczamy go na platformie.


    Krok 3


    Przekazujemy Klientowi indywidualne kody dostępu do kursu, które nie wymagają logowania.


    Krok 4


    Klient przekazuje kody dostępu osobom, które chce obdarować.


    Krok 5


    Obdarowane osoby dzięki kodom mają dostęp do wszystkich materiałów danego kursu..



    Jeśli chcesz wiedzieć więcej
    prześlij zapytanie lub zadzwoń +48 793 553 370

    Napisz do mnie

    Wyślij propozycję nawiązania współpracy


    Dostęp do kursów