Komunikacja personelu medycznego z pacjentem
W społeczeństwie nadal funkcjonuje przekonanie, że choroba nowotworowa jest nieuleczalna. Przekazywania diagnozy i niepomyślnych informacji medycznych jest trudne i emocjonalnie kosztowne zarówno dla pacjenta, jak i personelu medycznego. Człowiek w obliczu choroby znajduje się w nowej sytuacji, doświadczając wielu skrajnych emocji — przede wszystkim lęku przed nieznanym i poczucia niepewności. Na lekarzach i personelu medycznym spoczywa ogromna odpowiedzialność przekazywania pacjentowi trudnych informacji i towarzyszenia mu w całym procesie leczenia. Właściwa komunikacja na każdym etapie jest jedną z podstaw efektywności terapii i ma ogromny wpływ na stan emocjonalny pacjenta oraz jego nastawienia do choroby.
Pacjent dobrze poinformowany to pacjent dobrze leczący się. Konkretna, rzeczowa, a także oparta na szacunku, zaufaniu, wzajemnym zrozumieniu i pełna empatii komunikacja z pacjentem jest kluczowa do skutecznego przeprowadzenia diagnostyki i całego procesu leczenia. Dlatego tak istotne dla personalu medycznego jest zdobycie wiedzy na temat mechanizmów zachowań pacjentów i ich potrzeb oraz opanowanie umiejętności skutecznej komunikacji z nimi. Rzetelna wiedza i praktyczne umiejętności wspierają personel medyczny w codziennej pracy, a także pomagają lepiej radzić sobie z własnymi emocjami i zapobiegają wypaleniu zawodowemu.
- Postawy pacjentów wobec choroby i ich wpływ na przebieg leczenia
- Korzyści płynące z „zarządzania” emocjami pacjenta w procesie leczenia oraz po jego zakończeniu
- Protokół SPIKES – etapy przekazywania niepomyślnej informacji
- Najczęstsze błędy popełniane podczas przekazywania niepomyślnej informacji
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Własna strefa komfortu emocjonalnego i zawodowego
- Potrzeby pacjentów a potrzeby personelu medycznego
- Wpływ prawidłowej komunikacji na efektywność i jakość pracy personelu medycznego
- Trudna sztuka rozmowy — przegląd przydatnych sformułowań
Dzieli cię tylko 5 kroków
Jak działa serwis?
Krok 1
Wspólnie z Klientem ustalamy temat kursu wideo, który odpowie na indywidualne potrzeby.
Krok 2
Przygotowujemy spersonalizowany kurs zgodnie z ustaleniami i umieszczamy go na platformie.
Krok 3
Przekazujemy Klientowi indywidualne kody dostępu do kursu, które nie wymagają logowania.
Krok 4
Klient przekazuje kody dostępu osobom, które chce obdarować.
Krok 5
Obdarowane osoby dzięki kodom mają dostęp do wszystkich materiałów danego kursu..