W trosce o chorego pracownika – Szkolenie online


99,00 
  • Szkolenie online dla pracowników, pracodawców, menadżerów
  • Czas trwania: 50 min
  • Szkolenie składa się z 6 modułów tematycznych
  • Uzyskany kod jest ważny przez 180 dni od dnia pierwszego wykorzystania
Kategoria:

Przewlekła choroba pracownika to test dla całej organizacji na każdym jej poziomie.

Szkolenie „W trosce o chorego pracownika” jest skierowane do wszystkich członków przedsiębiorstwa: pracodawców, zarządów, kierowników liniowych, pracowników-chorych przewlekle, pracowników-opiekunów oraz ich współpracowników. Jego podstawowym celem jest przygotowanie całego zespołu na sytuację ciężkiej choroby lub przyjęcia roli opiekuna przez któregoś z członków zespołu. 

Szkolenie ma być przewodnikiem zarówno dla osób zmagającym się z tak ciężkim doświadczeniem, jak i dla ich otoczenia zawodowego. Bardzo ważna jest kwestia kondycji psychicznej chorego, opiekuna, ale również współpracowników, a przede wszystkim bezpośredniego przełożonego, który musi posiadać odpowiednie narzędzia, by zarządzać całą sytuacją na wszystkich jej poziomach wewnątrz firmy.

 

Skrót szkolenia

Szkolenie porusza następujące zagadnienia:

  • Czy kontynuować karierę zawodową po otrzymaniu diagnozy przewlekłej choroby i w trakcie obciążającej terapii?
  • Czy mówić otwarcie o swojej chorobie lub decyzji o przyjęciu roli opiekuna? Z kim rozmawiać w pierwszej kolejności? 
  • Uczucie napięcia, poczucie niemocy i niepewności w codziennych kontaktach z pracującą obok osobą chorą lub opiekunem takiej osoby. Jak sobie radzić z obciążeniami psychicznymi związanymi z codzienną współpracą z osobą przewlekle chorą?
  • Jak pomagać? Kiedy podejmować próbę rozmowy o problemach współpracownika? Co  powinno się powiedzieć, jakich sformułowań należy unikać?
  • Rola kierownika liniowego. Rekomendacje najlepszych strategii postępowania wobec przewlekle chorego pracownika lub pracownika-opiekuna. Zarządzanie zespołem skonfrontowanym z taką sytuacją.   
  • Kontakty przełożonego z chorym współpracownikiem. Sposoby rozmowy i okoliczności spotkań. Znaczenie pierwszej rozmowy na temat nowej sytuacji pracownika. 
  • Powrót pracownika po długiej nieobecności spowodowanej ciężką chorobą. Jak powinien wyglądać pierwszy dzień w pracy?
  • Ustalanie krótko- i długookresowych planów dla chorego pracownika lub pracownika-opiekuna. Perspektywy dalszego rozwoju kariery. 
  • Wskazania dotyczące profilaktyki zdrowia psychicznego. Obciążenia psychiczne kierowników liniowych mogą być ogromne i najczęściej są nieidentyfikowane odpowiednio wcześniej.  
 

Warsztat praktyczny

Szkolenie, szczególnie połączone z warsztatami praktycznymi w miejscu pracy, daje duże, bardzo wymierne korzyści również w procesie budowania i integrowania organizacji. Zespół ma świadomość, że uczestniczy w czymś ważnym i że podejmuje tematy, które powszechnie kojarzone są z okolicznościami rodzinnymi aniżeli zawodowymi. Po odbyciu szkolenia pojawia się refleksja, że „właśnie dlatego tutaj pracuję”, że warto z tą firmą wiązać swoją przyszłość. Firma zamienia się we wspólnotę zintegrowaną nie tylko wokół indywidualnych ambicji zawodowych i materialnych. Ważnym spoiwem staje się troska o ludzi, którzy pracują obok nas i przekonanie, że kiedy sam znajdę się w takiej sytuacji, będę wśród świadomych moich problemów i dostępnych możliwości pomocy ludzi.



Forma szkolenia

Program szkoleniowy "W trosce o chorego pracownika" oferujemy w dwóch wzajemnie dopełniających się formach:

  1. Moduł teoretyczny: w formie indywidualnych kodów dla platformy VOD/w formie przekazania pliku video wraz z prawem do jego wewnętrznego wykorzystywania w określonym umową zakresie.
  2. Moduł praktyczny: warsztat stacjonarny/webinar z członkami danego przedsiębiorstwa (z możliwością podziału na poszczególne zakresy kompetencji) - uwzględnia elementy dyskusji i personalizacji poruszanych zagadnien najistotniejszych z perspektywy danej organizacji.



 

Materiały uzupełniające

Wraz ze szkoleniem „W trosce o chorego pracownika” proponujemy na tych samych zasadach dwa szkolenia skierowane do osób chorych na choroby nowotworowe „Rak i co dalej?” oraz do opiekunów „Jak być dobrym wsparciem?". Przedsiębiorstwo może wówczas wykupić dodatkowe vouchery na szkolenia dla osób dotkniętych w danym momencie kryzysem choroby własnej bądź osoby bliskiej. Taki gest to najlepsza forma wsparcia ze strony firmy w momencie kryzysu osobistego pracownika. 



 

 

Informacje dodatkowe

Dokładamy wszelkich starań, by opinie pochodziły od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są każdorazowo weryfikowane na podstawie adresów mailowych podanych w zamówieniu oraz na podstawie dowodu zakupu produktu.

2 opinie dla W trosce o chorego pracownika – Szkolenie online

  1. emmak23

    To szkolenie obejrzałem o kilka lat za późno. Parę lat temu ciężko zachorowała nasza koleżanka (nowotwór). Niby nic, caly czas chodzila do pracy, była bardzo dzielna, ale wszystko w moim dziale stanęło na głowie. Byliśmy małym zespołem. Musiałem to jakoś na bieżąco organizować. Plany mielismy właściwie te same. Zarzad się tym wszystkim w ogóle nie przejmował. Oczywiście nie było idealnego rozwiązania, ale wielka szkoda, że nie przyszło mi wtedy do glowy, jak to się na mnie odbija.

  2. Marcin

    Na co dzień zarządzam zespołem i ostatnio pojawił się w nim właśnie ten problem choroby onkologicznej..jak próbowałem pomoc to wszyscy inni pracownicy czuli się niesprawiedliwie traktowanie. Szukałem wtedy takiej wiedzy na temat praktycznego radzenia sobie i tu ja znalazłem cieszę się że coś takiego powstało szkoda tylko że nie widziałem tego szkolenia zanim ta choroba się pojawiła i złe zareagowalem

Dodaj opinię

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

(2 opinie klienta)