Komunikacja personelu medycznego z pacjentem chorym przewlekle/onkologicznie
Doskonalenie umiejętności i zdobywanie nowych kompetencji komunikacyjnych jest oczywistym obecnie wymogiem dla osób pracujących z przewlekle chorym pacjentem. Zdolność obserwacji i ogólnego nawet rozpoznania profili psychologicznych pacjentów, pozwala na dopasowanie sposobów przekazywania informacji o chorobie i etapach terapii. Właściwa komunikacja z pacjentem i w jej konsekwencji poprawa jego nastawienia do choroby mają ogromny wpływ na cały proces leczenia.
Podczas szkolenia przedstawione zostaną najczęściej spotykane postawy pacjentów wraz z charakterystycznymi dla nich rodzajami zachowań. Szczególną uwagę zwrócimy na specyficzne potrzeby danej grupy pacjentów (w zależności od grupy docelowej i potrzeb klienta) oraz wskażemy na sposoby skutecznej komunikacji z nimi. Przedstawione praktyczne wskazówki mają wesprzeć personel medyczny w codziennej pracy. Nabyte umiejętności pozwolą lepiej rozpoznać i świadomie ograniczać czynniki osłabiające jakość współpracy z pacjentami.
Zagadnienia:
- Obszary emocji przewlekle chorego pacjenta
- Rodzaje postaw pacjentów wobec choroby i ich wpływ na przebieg leczenia
- Pacjent roszczeniowy – jak sobie z nim radzić?
- Zasady poprawnej komunikacji
- Przekazywanie niepomyślnych wiadomości pacjentom i rodzinie
- Wpływ prawidłowej komunikacji na efektywność i jakość pracy personelu medycznego
- Korzyści płynące z umiejętnego udzielania wsparcia pacjentowi w kontrolowaniu emocji
Szkolenie dostępne jest w formie:
- kodu dostępu do nagrań wideo umieszczonych na platformie szkoleniowej
- wykładu na żywo
- webinaru on-line
- interaktywnych warsztatów.
Czas trwania:
- szkolenie video: 30-60 minut nagrania + materiały tekstowe,
- szkolenie na żywo (forma prezentacji/warsztatu): 6o minut plus czas na pytania
Wycena:
- Cena zależy od formy, czasu trwania, ilości uczestników szkolenia - napisz do nas na biuro@zzwg.pl w celu otrzymania wyceny indywidualnej.
Dzieli cię tylko 5 kroków
Jak działa serwis?
Krok 1
Wspólnie z Klientem ustalamy temat kursu wideo, który odpowie na indywidualne potrzeby.
Krok 2
Przygotowujemy spersonalizowany kurs zgodnie z ustaleniami i umieszczamy go na platformie.
Krok 3
Przekazujemy Klientowi indywidualne kody dostępu do kursu, które nie wymagają logowania.
Krok 4
Klient przekazuje kody dostępu osobom, które chce obdarować.
Krok 5
Obdarowane osoby dzięki kodom mają dostęp do wszystkich materiałów danego kursu..