W trosce o chorego pracownika – Szkolenie online
- Szkolenie online dla pracowników, pracodawców, menadżerów
- Czas trwania: 50 min
- Szkolenie składa się z 6 modułów tematycznych
- Uzyskany kod jest ważny przez 180 dni od dnia pierwszego wykorzystania
Przewlekła choroba pracownika to test dla całej organizacji na każdym jej poziomie.
Szkolenie „W trosce o chorego pracownika” jest skierowane do wszystkich członków przedsiębiorstwa: pracodawców, zarządów, kierowników liniowych, pracowników-chorych przewlekle, pracowników-opiekunów oraz ich współpracowników. Jego podstawowym celem jest przygotowanie całego zespołu na sytuację ciężkiej choroby lub przyjęcia roli opiekuna przez któregoś z członków zespołu.
Szkolenie ma być przewodnikiem zarówno dla osób zmagającym się z tak ciężkim doświadczeniem, jak i dla ich otoczenia zawodowego. Bardzo ważna jest kwestia kondycji psychicznej chorego, opiekuna, ale również współpracowników, a przede wszystkim bezpośredniego przełożonego, który musi posiadać odpowiednie narzędzia, by zarządzać całą sytuacją na wszystkich jej poziomach wewnątrz firmy.
Skrót szkolenia
Szkolenie porusza następujące zagadnienia:
- Czy kontynuować karierę zawodową po otrzymaniu diagnozy przewlekłej choroby i w trakcie obciążającej terapii?
- Czy mówić otwarcie o swojej chorobie lub decyzji o przyjęciu roli opiekuna? Z kim rozmawiać w pierwszej kolejności?
- Uczucie napięcia, poczucie niemocy i niepewności w codziennych kontaktach z pracującą obok osobą chorą lub opiekunem takiej osoby. Jak sobie radzić z obciążeniami psychicznymi związanymi z codzienną współpracą z osobą przewlekle chorą?
- Jak pomagać? Kiedy podejmować próbę rozmowy o problemach współpracownika? Co powinno się powiedzieć, jakich sformułowań należy unikać?
- Rola kierownika liniowego. Rekomendacje najlepszych strategii postępowania wobec przewlekle chorego pracownika lub pracownika-opiekuna. Zarządzanie zespołem skonfrontowanym z taką sytuacją.
- Kontakty przełożonego z chorym współpracownikiem. Sposoby rozmowy i okoliczności spotkań. Znaczenie pierwszej rozmowy na temat nowej sytuacji pracownika.
- Powrót pracownika po długiej nieobecności spowodowanej ciężką chorobą. Jak powinien wyglądać pierwszy dzień w pracy?
- Ustalanie krótko- i długookresowych planów dla chorego pracownika lub pracownika-opiekuna. Perspektywy dalszego rozwoju kariery.
- Wskazania dotyczące profilaktyki zdrowia psychicznego. Obciążenia psychiczne kierowników liniowych mogą być ogromne i najczęściej są nieidentyfikowane odpowiednio wcześniej.
Warsztat praktyczny
Szkolenie, szczególnie połączone z warsztatami praktycznymi w miejscu pracy, daje duże, bardzo wymierne korzyści również w procesie budowania i integrowania organizacji. Zespół ma świadomość, że uczestniczy w czymś ważnym i że podejmuje tematy, które powszechnie kojarzone są z okolicznościami rodzinnymi aniżeli zawodowymi. Po odbyciu szkolenia pojawia się refleksja, że „właśnie dlatego tutaj pracuję”, że warto z tą firmą wiązać swoją przyszłość. Firma zamienia się we wspólnotę zintegrowaną nie tylko wokół indywidualnych ambicji zawodowych i materialnych. Ważnym spoiwem staje się troska o ludzi, którzy pracują obok nas i przekonanie, że kiedy sam znajdę się w takiej sytuacji, będę wśród świadomych moich problemów i dostępnych możliwości pomocy ludzi.
Forma szkolenia
Program szkoleniowy "W trosce o chorego pracownika" oferujemy w dwóch wzajemnie dopełniających się formach:
- Moduł teoretyczny: w formie indywidualnych kodów dla platformy VOD/w formie przekazania pliku video wraz z prawem do jego wewnętrznego wykorzystywania w określonym umową zakresie.
- Moduł praktyczny: warsztat stacjonarny/webinar z członkami danego przedsiębiorstwa (z możliwością podziału na poszczególne zakresy kompetencji) - uwzględnia elementy dyskusji i personalizacji poruszanych zagadnien najistotniejszych z perspektywy danej organizacji.
Materiały uzupełniające
Wraz ze szkoleniem „W trosce o chorego pracownika” proponujemy na tych samych zasadach dwa szkolenia skierowane do osób chorych na choroby nowotworowe „Rak i co dalej?” oraz do opiekunów „Jak być dobrym wsparciem?". Przedsiębiorstwo może wówczas wykupić dodatkowe vouchery na szkolenia dla osób dotkniętych w danym momencie kryzysem choroby własnej bądź osoby bliskiej. Taki gest to najlepsza forma wsparcia ze strony firmy w momencie kryzysu osobistego pracownika.
emmak23 –
To szkolenie obejrzałem o kilka lat za późno. Parę lat temu ciężko zachorowała nasza koleżanka (nowotwór). Niby nic, caly czas chodzila do pracy, była bardzo dzielna, ale wszystko w moim dziale stanęło na głowie. Byliśmy małym zespołem. Musiałem to jakoś na bieżąco organizować. Plany mielismy właściwie te same. Zarzad się tym wszystkim w ogóle nie przejmował. Oczywiście nie było idealnego rozwiązania, ale wielka szkoda, że nie przyszło mi wtedy do glowy, jak to się na mnie odbija.
Marcin –
Na co dzień zarządzam zespołem i ostatnio pojawił się w nim właśnie ten problem choroby onkologicznej..jak próbowałem pomoc to wszyscy inni pracownicy czuli się niesprawiedliwie traktowanie. Szukałem wtedy takiej wiedzy na temat praktycznego radzenia sobie i tu ja znalazłem cieszę się że coś takiego powstało szkoda tylko że nie widziałem tego szkolenia zanim ta choroba się pojawiła i złe zareagowalem