logo.fwlogo_whitelogo.fwlogo.fw
0

0,00 zł

PLATFORMA SZKOLENIOWA
  • Adrianna Sobol
  • Współpraca
  • Poradnia psychologiczna
    • Adrianna Sobol
    • Aleksandra Dryzner
    • Justyna Kurek-Matysiak
    • Maja Czerwińska
    • Katarzyna Wójtowicz
    • Magdalena Kuczmarska
    • Joanna Stępień
    • Małgorzata Awtani
    • Marzena Dzieciątkowska
    • Małgorzata Połowska
    • Beata Bilska
  • Szkolenia
    • Dla firm
    • Dla klientów indywidualnych
    • Dla personelu medycznego
  • Sklep – szkolenia online
  • Psychoonkologia
  • Podcasty
  • Książka
  • Blog
  • Kontakt
✕

Choroba otyłościowa – jak nie poddać się fali stygmatyzacji i hejtu? |Aneta Zając Odc. 7

Opublikowane przez Adrianna Sobol on 23 czerwca 2023
Choroba otyłościowa – jak nie poddać się fali stygmatyzacji i hejtu

„My aktorzy pracujemy ciałem, ono jest naszym narzędziem pracy. Jest niestety mało ról, zwłaszcza dla kobiet, które nie mieszczą się w kanonie piękna, który teraz jest prezentowany przez media i portale społecznościowe”.

„Body Positive jest bardzo fajnym zwróceniem uwagi na to, żeby spojrzeć na człowieka z dobrocią, pozytywnie i realnie, natomiast czasami jest traktowane jako wymówka, że ja nie muszę się leczyć, bo siebie akceptuję takim jakim jestem, bo siebie lubię. Oczywiście to zupełnie coś innego lubić siebie, a dostrzec to, że jest to w pewnym stopniu zagrożenie dla życia, dla zdrowia i że warto coś z tym zrobić. Lubię się, dlatego chcę być zdrowy”.

Jak rozmawiać o chorobie otyłościowej? Dlaczego ta choroba wiąże się z tak dużą ilością kontrowersji? Skąd biorą się stereotypy na ten temat i dlaczego fala stygmatyzacji w większym stopniu dotyka kobiet?

Na te i inne tematy dotyczące otyłości rozmawiałam z Anetą Zając – aktorką, ambasadorką IV edycji kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, której hasłem przewodnim jest „Otyłość. Zmień spojrzenie”.

Ten odcinek jest pierwszym z drugiej serii podcastów poświęconych chorobie otyłościowej, które powstały w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” (www.ootylosci.pl). Seria powstała we współpracy z organizatorem Kampanii – firmą Novo Nordisk.

Tegoroczne hasło obchodów Światowego Dnia Otyłości zarekomendowane przez Światową Federację Otyłości to „Let´s talk about obesity. Changing perspectives”. Zachęca ono do inicjowania i otwarcia się na dialog o otyłości. Dzięki rozmowie możemy poznać inną perspektywę patrzenia na ten sam problem.

Słuchaj także na Spotify:

  • Spotify
Udostępnij
1
Adrianna Sobol
Na co dzień pracuje z pacjentami przewlekle chorymi, ich opiekunami, współpracownikami oraz personelem medycznym. Popularyzuje wiedzę z zakresu profilaktyki zdrowotnej, tworzenia przyjaznych warunków pracy dla osób przewlekle chorych, wsparcia ich bliskich oraz komunikacji lekarza z pacjentem.

Powiązane wpisy

18 czerwca 2025

Jak być dobrym wsparciem dla dziecka, które choruje na otyłość? | Ewa Godlewska, Oliwia Sowa Odc. 63


Czytaj dalej
12 czerwca 2025

O życiu po raku | Boni Odc. 62


Czytaj dalej
7 czerwca 2025

Dlaczego warto studiować psychologię? | Anna Kaźmierczak – Mytkowska Odc. 61


Czytaj dalej

zdrowiezaczynasięwgłowie.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.

2020-2024. Adrianna Sobol
Polityka prywatności | Regulamin sklepu
PLATFORMA SZKOLENIOWA
0

0,00 zł

✕

Logowanie

Nie pamiętasz hasła?

Stworzyć konto?

Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}