logo.fwlogo_whitelogo.fwlogo.fw
0

0,00 zł

PLATFORMA SZKOLENIOWA
  • Adrianna Sobol
  • Współpraca
  • Poradnia psychologiczna
    • Adrianna Sobol
    • Małgorzata Bajko
    • Aleksandra Dryzner
    • Justyna Kurek-Matysiak
    • Maja Czerwińska
    • Katarzyna Wójtowicz
    • Magdalena Kuczmarska
    • Joanna Stępień
    • Małgorzata Awtani
    • Marzena Dzieciątkowska
    • Małgorzata Połowska
    • Beata Bilska
  • Szkolenia
    • Dla firm
    • Dla klientów indywidualnych
    • Dla personelu medycznego
  • Sklep – szkolenia online
  • Psychoonkologia
  • Podcasty
  • Książka
  • Blog
  • Kontakt
✕

Jak się przygotować do konsultacji lekarskiej?

Opublikowane przez Adrianna Sobol on 15 kwietnia 2021

Osoba zmagająca się z nowotworem znajduje się w bardzo złożonym stanie psychicznym. Szczególnie w okresie bezpośrednio po usłyszeniu diagnozy oraz w czasie kiedy poddaje się kolejnej ciężkiej terapii. Pojawiają się wtedy prawie u wszystkich chorych poważne problemy z  koncentracją i komunikacją z otoczeniem.  Niestety, to właśnie wtedy chory musi podejmować najważniejsze dla swojego zdrowia decyzje. Lekarz onkolog, przewodnik i partner pacjenta w chorobie, oczekuje od niego świadomej współpracy i przede wszystkim decydowania, co do sposób leczenia i rodzajów terapii. 

Przygotuj listę pytań

Każdy pacjent musi mieć to na uwadze i do tej komunikacji z lekarzem się przygotować. Przede wszystkim na ważne spotkanie z lekarzem należy przyjść z zapisanymi wcześniej pytaniami. Lista powinna być starannie, odpowiednio wcześniej przygotowana, przede wszystkim pokrywająca wszystkie tematy związane ze zdrowiem pacjenta.  W czasie spotkania każdą z odpowiedzi należy bez pośpiechu, starannie zapisywać. Osobom chorym rzeczy najistotniejsze najczęściej umykają lub rozpływają się gąszczu innych informacji. Dopiero w domu, w czasie analizy zapisanego tekstu można lepiej zrozumieć i zinterpretować wszystko co zostało powiedziane. 

Zabierz ze sobą kogoś bliskiego

Najlepszym rozwiązaniem jest przyprowadzenie na spotkanie z lekarzem osoby towarzyszącej. Oczywiście taką osobą nie musi być członek najbliższej rodziny. W wielu sytuacjach ktoś, nieco oddalona od codziennych spraw chorej najlepiej sobie z tym zadaniem poradzi.  Taka osoba, rozumiejąc ciężar odpowiedzialności pomoże w przygotowaniu do spotkania lub sama wręcz sama zgromadzi wiedzę na temat choroby i dostępnych terapii. 

Kluczowe znaczenie komunikacji

Sprawa komunikacji z lekarzem ma pierwszorzędne, czasem wręcz podstawowe znaczenie. Każdy lekarz onkolog i psychoonkolog ma w swojej praktyce historię pacjenta, u którego główną przyczyną, stojącą za nie do końca skuteczną terapią były problemy w komunikacji.

Partner

Udostępnij
2
Adrianna Sobol
Na co dzień pracuje z pacjentami przewlekle chorymi, ich opiekunami, współpracownikami oraz personelem medycznym. Popularyzuje wiedzę z zakresu profilaktyki zdrowotnej, tworzenia przyjaznych warunków pracy dla osób przewlekle chorych, wsparcia ich bliskich oraz komunikacji lekarza z pacjentem.

Powiązane wpisy

Blog Zdrowie zaczyna się w głowie/ Martyna MAtyjek/ Aleksandra Matyjek/ Rak trzustki
21 listopada 2024

O leczeniu raka trzustki i mocy wsparcia- opowiada Martyna Matyjek, koordynatorka leczenia chorującej na raka trzustki mamy, Aleksandry Matyjek.


Czytaj dalej
8 lipca 2024

Utrata włosów podczas choroby nowotworowej- Przewodnik po zakupie peruki


Czytaj dalej
12 lutego 2024

O tym, jak przełamywać stereotypy


Czytaj dalej

zdrowiezaczynasięwgłowie.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.

2020-2024. Adrianna Sobol
Polityka prywatności | Regulamin sklepu
PLATFORMA SZKOLENIOWA
0

0,00 zł

✕

Logowanie

Nie pamiętasz hasła?

Stworzyć konto?

Zarządzaj zgodami plików cookie
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}